Historia Jaguara

 

- 1922 Sir William Lyons założył spółkę Swallow Sidecar Company (w skrócie SS), początkowo sprzedawał wózki boczne do motocykli.

- 1927 Zaprojektował karoserię kabrioletu Austin Seven i w ten sposób podjął działalność w branży samochodowej.

- 1932 Zaprezentowano dwudrzwiową limuzynę SS1.

- 1933 Zmieniono nazwę na SS Cars Ltd.

- 1935 William Lyons zaprezentował nowy wóz sportowy o oznaczeniu SS100.

- 1945 Markę SS, ze względu na to, że kojarzyła się głównie z faszystowskimi oddziałami SS (Schutzstaffel), zmieniono na Jaguar. Nazwę firmy natomiast, na Jaguar Cars Ltd.

- 1948 Na London Motor Show wystawiono przełomowy model XK 120.

- 1959 zaprezentowano mniejszy, luksusowy model, Jaguara Mk II, uchodzącego za wzór klasycznej sportowej limuzyny lat sześćdziesiątych.

- 1960 William Lyons kupił spółkę Daimler Motor Company, która tradycyjnie dostarczała samochody dla brytyjskiego dworu królewskiego. Wobec tego każdy nowy model Jaguara, uzupełniony luksusowym wyposażeniem ukazywał się jako Daimler, co przyczyniło się do nobilitacji firmy (przynajmniej w sferach wyższego towarzystwa).

- 1961 Zaprezentowano model Jaguar E-type który stał się symbolem epoki.

- 1966 Jaguar wszedł w skład British Motor Corporation, przemianoowanej dwa lata później na British Leyland Motor Corporation.

- 1968 Wprowadzono model Jaguar XJ 6 należący do klasy wyższej.

- 1984 Trwają pracę nad superszybkim modelem XJ 220

- 1989 Jaguar został przejęty przez spółkę Ford Motor Company. Zastrzyk gotówki pozwolił na wprowadzenie nowych modeli, co przyczyniło się do ożywienia sprzedaży Jaguarów, jako wozów luksusowych.

- 1990 Zaprezentowanie i wprowadzenie do sprzedaży wyczynowego modelu XJR-15

- 1991 Model XJ 220 zostaje przedstawiony podczas gali w Wersalu (Paryż)

- 1999 Ford stworzył Premier Automotive Group w skład krórej, oprócz Jaguara wchodzą: Aston Martin, Volvo, Lincoln a od 2001 również Land Rover.