Dane Techniczne

 

Silnik: S-TYPE 2.7 S-TYPE 3.0 S-TYPE 4.2 S-TYPE 4.2 S/C
Typ DOHC DOHC DOHC DOHC
Fazy rozrządu Zmienne Zmienne Zmienne Zmienne
Konstrukcja Głowica/kadłub silnika ze stopu aluminium Głowica/kadłub silnika ze stopu aluminium Głowica/kadłub silnika ze stopu aluminium Głowica/kadłub silnika ze stopu aluminium
Cylindry Silnik widlasty V6 o kącie rozwidlenia 60  Silnik widlasty V8 o kącie rozwidlenia 90 Silnik widlasty V8 o kącie rozwidlenia 90  Silnik widlasty V8 o kącie rozwidlenia 90 
Liczba zaworów na cylinder 4 4 4 4
Średnica cylindra 81 mm

89 mm

86 mm 86 mm
Skok tłoka 88 mm 79,5 mm 90.3 mm 90.3 mm
Pojemność skokowa 2,7 l 3,0 l 4,2 l 4,2 l
Stopień sprężania:1 17.3:1 10.5:1 11.0:1 9.1:1
Zasysanie

Turbodoładowany

Wolnossący Wolnossący Sprężarka mechaniczna
Moc (SAE) 206 KM przy
4 000 obr/min
240 KM przy
6 800 obr/min
300 KM przy
6 000 obr/min
400 KM przy
6 100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 435 Nm przy 1900 obr/min 300 Nm przy 4100 obr/min 420 Nm przy 4100 obr/min 553 Nm przy 3,500 obr/min

 

Osiągi S-TYPE 2.7 S-TYPE 3.0 S-TYPE 4.2 S-TYPE 4.2 S/C
0-100 km/h 8.5 s 7.6 s 6,5 s 5,6 s
Prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) 230 km/h 230 km/h 250 km/h 250 km/h
Zużycie paliwa wg EPA 9.3 cykl miejski/5.5 cykl pozamiejski 15.8 cykl miejski/7.3 cykl pozamiejski 17.2 cykl miejski/8.4 cykl pozamiejski 18.6 cykl miejski/9.3 cykl pozamiejski